Είναι στο χέρι σου να δεις επιφανειακά την ζωή σου αλλά και την Ιστορία. Αν όμως θέλεις να την δεις ουσιαστικά, ας κάνουμε ένα βήμα παρακάτω.
Το 2011 μετά Χριστόν, δεν είναι ένας προσδιορισμός μιας χρονικής στιγμής. Είναι ο προσδιορισμός μιας άλλης ποιότητας ζωής. Χρόνος μετά Χριστόν, σημαίνει ζωή μετά Χριστόν, μετά τη Σάρκωση του Χριστού, και ζωή μετά Χριστόν, σημαίνει ζωή με τον Χριστό, ζωή μαζί με τον Χριστό. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν ότι η έλευση του 2011 μετά Χριστόν δεν είναι τόσο πολύ αφορμή πανηγυρισμού, όσο αφορμή προβληματισμού, γιατί τι νόημα έχει να εορτάζω το χρονικό γεγονός και να μην ζω την παρουσία Εκείνου που δίνει την αξία στο χρόνο, δηλαδή την αξία στη ζωή μου; Εάν λοιπόν θέλουμε να είμαστε σοβαροί, θα πρέπει να προβληματιστούμε εάν ζούμε τον μετά Χριστόν χρόνο μαζί με το Χριστό.
Δύο ερωτήματα αισθάνομαι να γεννιούνται. Το πρώτο, ποιος είναι ο Χριστός και το δεύτερο, γιατί να ζήσω μαζί Του. Δεν ξέρω ποιος ή ποια είσαι εσύ που διαβάζεις αυτές τις γραμμές. Μπορεί να είσαι κοντά στην Εκκλησία, να πιστεύεις στον Χριστό, να αγωνίζεσαι να ζεις σύμφωνα με το θέλημά Του. Μπορεί να πιστεύεις, γιατί εμπιστεύθηκες, την οικογένειά σου. Μπορεί η πίστη σου να οφείλεται στην εκ μέρους σου προσωπική ανακάλυψη του Χριστού.
Μπορεί όμως και να αμφισβητείς τον Χριστό είτε γιατί πραγματικά δεν καταλαβαίνεις το πρόσωπό Του και τον λόγο Του, είτε γιατί αμφισβητείς για να αμφισβητείς.
Μπορεί ακόμα για διάφορους λόγους να αρνείσαι ή και να ειρωνεύεσαι την πίστη στο Χριστό.
Όποιος κι αν είσαι, είτε πιστός, είτε αμφισβητίας, είτε αρνητής, το ερώτημα το δικό μου σε σένα είναι πόσο καλά γνωρίζεις Αυτόν που πιστεύεις, πόσο καλά γνωρίζεις Αυτόν που αρνείσαι. Δεν σου κάνω τυχαία αυτό το ερώτημα. Μέσα από τις συζητήσεις μου με νέους έχω διαπιστώσει ότι αρκετοί έχουν μια λαθεμένη αντίληψη και ψευδή γνώση για το τι πραγματικά λέει η Εκκλησία για μερικά θέματα, και όταν κουβεντιάζω μαζί τους μου λένε στο τέλος: «ξέρετε, για πρώτη φορά μαθαίνουμε τι πραγματικά λέει η Εκκλησία, ποια είναι η αληθινή πίστη και διδαχή της Εκκλησίας». Θέλω λοιπόν να σου μιλήσω απλά για τον Χριστό, να σου καταθέσω ποια είναι η εμπειρία της Εκκλησίας για το πρόσωπο του Χριστού. Και η ευθύνη της επιλογής είναι δική σου.
(Συνεχίζεται)
Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης
κ. Παύλου Ιωάννου